maandag 8 november 2010

Het goud van de 21ste eeuw

Geld verdienen. Veel geld. Dat is wat ik wilde toen ik in 2001 in het Hoge Noorden bedrijfskunde ging studeren. Gedurende de jaren daar kwam ik er langzamerhand achter wat ik echt wilde. People, Planet & Profit trokken. Geld verdienen door goed doen. Hoe mooi zou dat zijn? In de laatste jaren van mijn studie kwam het op mijn pad, het goud van de 21ste eeuw: Water. Een bedrijfje opgezet. Voorlopig geen succes. Maar ondanks dat was het inmiddels helemaal duidelijk wat ik wilde: werken in water. De plek waar geld verdienen, mens en milieu elkaar ontmoeten. Dat is waar het op mijn blog over gaat. Over zaken waar mijn vader zich al zijn halve werkende leven mee bezig houdt. Over ondernemen in water. Over het onontgonnen terrein dat de BoP heet. Over innovatie, samenwerking en wat ik mee maak in mijn werk bij het NWP. Maar niet alleen maar serieus. Ik zal ook schrijven over leuke dingen die ik in werk of prive tegenkom, af en toe een grapje maken en mooie foto's uploaden zodat ik stiekem ook nog uiting kan geven aan een van mijn nog verder te ontplooien hobby's: fotograferen. Reageer vooral. Ik zal ongetwijfeld zo nu en dan iets uitkramen waar je het niet mee eens bent. Of juist wel, dan hoor ik het ook graag :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten